Postupná digitalizace resortu ministerstva dopravy ve spolupráci s Digitální a informační agenturou výrazně zjednodušuje správu dopravních záležitostí. Často se stává, že z důvodu náhlé indispozice nemůže občan nebo pověřený pracovník firmy tyto záležitosti řešit osobně. Nové rozšiřování služeb řeší právě tento problém, kdy se naskýtá cesta snadné volby zástupce.
Možnost nahlížet a podávat žádosti v dopravních agendách mají od prosince opatrovníci, rodiče a statutární zástupci dané osoby. Spojením Registru zastoupení a Portálu dopravy bude nyní možné udělovat plné moci i dalším fyzickým nebo právnickým osobám. Jde o první český resort, kde je něco takového možné, a i v evropském měřítku jde o nadstandardní službu. To usnadní administraci nejen fyzickým osobám, ale také velkým firmám provozujícím vozové parky.
Zvolení zástupci budou moci nahlížet do bodového konta řidiče a registru řidičů, takže získají přístup k informacím o profesní způsobilosti, zákazech řízení a spáchaných přestupcích. Dále mohou vyzvednout osvědčení o registraci vozidla včetně registrační značky a spravovat přepisy i zápisy vozidel. Lze také snadno ověřit informace o pojištění a platnosti kontroly na STK.
Aktualizace ePodatelny umožní i zadávat žádosti o vydání karty do digitálních tachografů a profesní řidičské průkazy. Proces zjednodušuje automatické vyplnění formuláře daty, která má ministerstvo dopravy k dispozici. Stačí jen vyplnit obec s rozšířenou působností, kde budou doklady vyzvednuty. Od července bude možné řidičské průkazy a karty do tachografů vyzvedávat na více vybraných místech nebo zásilkových boxech.
Autor: Mario Rychtera
Zdroj: Ministerstvo dopravy, auto.cz