Kolaps Pražského okruhu: Sužují ho dlouhé kolony, situace se dlouho nezlepší

I v letošním roce si řidiči na Pražském okruhu „užívají“ dlouhatánské kolony kvůli opravě

Od začátku dubna probíhá na Pražském okruhu v úseku mezi Slivencem a Lochkovem směrem k D1 oprava tří kilometrů. Práce potrvají až do konce července, a tak mají řidiči před sebou ještě řadu krušných týdnů, kdy si postojí v kolonách, které se mnohdy táhnou desítky kilometrů.

Pokračování oprav z loňska

Na vytíženém úseku mezi mimoúrovňovou křižovatkou Slivenec a severním portálem Lochkovského tunelu denně projede 50 000 vozidel, probíhající opravy tudíž způsobují logicky problémy. Ostatně nejde o velké překvapení, již 1. etapa z loňského roku přinášela trable a iritovala řidiče.

 

V loňském roce se měnil asfaltový povrch za cementobetonový ve směru na letiště, v letošním roce probíhají práce v druhém směru, tedy k D1 ve směru na Brno. Maximální rychlost v úseku je 80 km/h v režimu 2/2. Po dokončení úseku čeká řidiče nejen odolnější povrch, ale také nová svodidla a středový pás.

V opravovaném úseku se aktuálně pracuje 7dní v týdnu, aby společnost Skanska, jež zakázku získala, dokončila opravu do druhé poloviny prázdnin. Firma se snaží o co největší efektivitu. „Kvůli maximální úspoře času jsme přímo u stavby postavili mobilní betonárnu, abychom co nejvíce zkrátili omezení provozu,“ říká mluvčí společnosti Ondřej Šuch.

Pražský okruh
Práce na Pražském okruhu probíhají 7 dní v týdnu.
Zdroj: Skanska

Reklamace vady

Skanska si v loňském roce „přidělala“ sama více práce na letošek, když Ředitelství silnic a dálnic poukázalo na vady povrchu z loňského roku. Předpokládá se, že vady způsobily vysoké teploty během pokládky. „Záleží nám na kvalitě, jde to za námi. Opravu stihneme v rámci prací pro letošní sezónu, využijeme čas a prostor, který nám dávají dočasné úpravy provozu, pro řidiče oprava nebude znamenat žádné další omezení,“ říká Šuch a dodává: „Prodloužíme také připojovací pruh směrem od Barrandova k D5 o celé dva kilometry, v místě tak vznikne v podstatě třípruh.“ Skanska prodlouží záruku v úseku na 12 let.

Prvotní šok čekal řidiče na Pražském okruhu 31. března, kdy se s rekonstrukcí v daném úseku začalo. „Jsou zachované dva a dva pruhy v každém směru, ale vzhledem k velkému provozu je to samozřejmě rizikové místo, proto nabádáme k ostražitosti,“ vyzýval při startu prací mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Důležitost ceny a rychlosti

Rýdl při startu prací rovněž potvrdil, že na dvou nejbližších dálničních odděleních jsou připraveny mimo jiné odtahové vozy pro případ, že by došlo ke kolizi a bylo nutné rychle zasáhnout. I bez nehod však v místě zúžení auta popojíždějí krokem.

Při výběru dodavatele hrály pro ŘSD roli dva faktory. Jednak šlo samozřejmě o cenu, jednak o rychlost prací. „Kromě ceny jsme při výběru dodavatele zohlednili i dobu stavby, aby byla co nejkratší. Pracovat by se tu mělo do července,“ potvrzoval při startu stavby mluvčí ŘSD Rýdl. Kromě toho, že Skanska pracuje celý týden včetně víkendu, se na stavbě pracuje každý den až 19 hodin. „Práce v noci je tady nemožná kvůli hluku, který by vadil lidem v domech na Slivenci. Ale kvůli technologii při práci s betonem se bude výjimečně pracovat i několik nocí, obdobně jako vloni,“ popsal detaily prací Ondřej Šuch.

Dalších 30 let by měl být klid

Pokud vše půjde dobře, nový povrch by měl na místě vydržet třicet let. Aktuální asfalt vydržel zhruba polovinu tohoto času. Cementobetonový povrch je speciálně uzpůsoben pro silně zatížená místa provozu. Ostatně využívá se například pro letištní ranveje.

 

Autor: petr Semecký

Zdroj: autoweb.cz

X
1227 logo
Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.